Usein kysyttyä

  • Haluaisin mukaan yhteisöön, miten toimin
    - Lue jäsenen ohje ja tutustu muutenkin wikiin ja toimintaan
    - Liity pikaviestinkanaville
    - Tule tutustumaan hacklabin toimintaan tiistaina klo.18 eteenpäin. Ohjatut kierrokset tasatunneittain.
    - Lue ohjeet ja täytä jäsenhakemus
  • Kuinka kirjaudun jäsentietojärjestelmä Mulysaan? 
    - Mene https://my.tampere.hacklab.fi/ , resetoi salasana ja kirjaudu sähköpostiisi saamillasi ohjeilla.
  • Miten jäsenmaksu maksetaan?
    Katso Mulysasta jäsenmaksuviitteesi ja maksa jäsenmaksu ko. viitteellä. Saat 365 päivää lisää yhdistyksen jäsenyyttä. Huom: Tilankäyttöoikeudellisten EI tarvitse maksaa jäsenyyttä erikseen.
  • Mikä on maksujen eräpäivä?
    Eräpäivää ei ole. Jokaisesta hyväksytystä maksusta saa n päivää kyseistä palvelua lisää. Esimerkiksi jokaisesta tilankäyttöoikeusmaksusta tilankäyttöaikaa tulee 31 päivää lisää. Ensimmäisellä maksukerralla saa ylimääräisiä päiviä, esim. tilankäyttöoikeudessa 14 vuorokautta kompensoimaan maksujen käsittelyn viivettä.
  • Miten maksan tilankäyttöoikeuteni?
    Katso Mulysasta tilankäyttömaksuviitteesi ja maksa tilankäyttö ko. viitteellä. Kun teet pankissa toistuvan maksun tällä viitteellä, maksamisesta ei tarvitse myöhemmin erikseen huolehtia.
  • Haluan maksaa n kuukautta tilankäyttöä kerralla. 
    - Tee Mulysassa “Vapaamuotoinen maksu”, valitse palveluksi tilankäyttöoikeus ja haluamasi määrä kuukausia. Maksa annettu summa annetulla viitteellä.
    - Voit myös tehdä useamman maksusuorituksen samalla viitenumerolla, jolloin jokainen maksu suoritus lisää tilankäyttöoikeutta 31 päivällä.
  • Minulle myönnettiin tilankäyttöoikeus ja olen maksanut maksun. Milloin tilankäyttöoikeus astuu voimaan?
    -Tilankäyttöoikeus alkaa siitä päivästä kun ensimmäinen sen maksutapahtuma kirjautuu Mylysaan. Tällöin ovi alkaa aueta ja jäljellä olevat päivät alkavat vähetä.
  • Mulysa ei näytä maksuani
    Mulysa EI saa pankista reaaliaikaista tietoa maksuista. Maksujen käsittelyssä on noin kahden päivän viive. Jos maksustasi on mennyt pidempään, eikä se ilmesty näkyviin, kysele hallitukselta.
  • Miksi ovi ei aukea?
    - Olethan maksanut tilankäyttöoikeuden.
    - Mikäli tilankäyttöoikeus on maksettu, tarkista Mulysasta, että maksusi on kirjautunut järjestelmään. Hyvä keino on pitää ylimääräinen kuukausi puskuria tilankäyttöoikeudessa.
    - Tarkistahan, että puhelimessa käytössäsi on oikea ovinumero.
  • Työkalu on rikki, mitä teen?
    - Jos osaat korjata koneen turvallisesti, korjaa.
    - Jos tiedät labilaisen, joka osaa korjata turvallisesti, korjauta.
    - Jos et tiedä, tee vikailmoitus githubiin